29 March 2013

Kelebihan Dan Khasiat Alfalfa Complex

Kelebihan & Khasiat Alfalfa - sesuai utk lelaki dan wanita

Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala protein. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi. Alfafa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi. Jom lihat antara kelebihan dan khasiat Alfalfa untuk lelaki dan wanita :

1.  Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian.
2.  Melegakan sakit sendi dan belakang.
3.  Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
4.  Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita).
5.  Merawat arthitis.
6.  Bagus untuk elergi dan ekzema.
7.  Merawat athma.
8.  Mencuci usus bagi membuang toksik.
9.  Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor.
10. Meneutralkan asid dalam badan.
11. Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita).
12. Membesar dan menegangkan payudara (untuk wanita).
13. Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (untuk wanita).
14. Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita).
15. Membantu masalah penghadaman dan pencernaan.
16. Meningkatkan stamina seorang suami.
17. Melegakan sembelit.
18. Membuang angin dalam badan.
19. Milk booster.

Shaklee Alfalfa Complex merupakan satu formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s...
 
Apa keistimewaan Alfafa jenama Shaklee berbanding yg lain?  
Shaklee hanya menggunakan alfalfa terbaik yang tumbuh di California yang kaya dengan pelbagai jenis zat termasuk kalsium fosforus ,zat besi dan magnesium serta klorofil, bioflavonoid, pelbagai mineral dan vitamin (It is organically grown, using the tender green leaves not the stems of the plant.The raw powder is pressed into easy-to-swallow tablets (with very low heat to preserve natural enzyme activity).. Dan yg bestnya Shaklee Alfalfa Complex tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna, bahan pengawet tambahan, fungisid, bakteriosid, hormon-hormon sintetik, pengawalatur tumbesaran atau bahan-bahan kimia.
 

Keputihan ni adalah normal di kalangan wanita jika ia hanya lendir putih, jernih ,cair tidak berbau dan tidak berasa gatal... Tetapi keputihan itu boleh dikategorikan sebagai bermasaalah apabila ia bersifat pekat, berwana putih kekuningan, berbau, diiringi rasa gatal2.. Jgn anggap ianya masalah kecil ya. .. ataupun akan hilang dgn sendiri..Tahukah anda masalah keputihan disebabkan jangkitan kulat. Jika ia tidak dirawat, tak mustahil ia akan merebak dan menyerang organ-organ penting dalam badan. Malah yg lebih teruk, ia mampu merebak ke pasangan kita..Dimana kesannya organ seksual lelaki juga turut akan berasa gatal,melecet dan kemerahan..

Dan yg paling best sekali Alfalfa ni mengandungi phytoestrogens juga menyebabkan ia mempunyai fungsi seperti kacip Fatimah, maka, membantu dalam “hubungan” suami isteri (enhance libido). Malah, ada juga yang mengaitkannya dengan membantu pembesaran payudara. Menarik kan?

“Berkongsi Kebaikan Untuk Kesihatan Yang Lebih Baik”

Maheran Mat Jusoh
SID : 852745
Call/ SMS/ WhatsApp : 019-9313712
FB : Aina Amina
Email : aina_amina@yahoo.com
  
[Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to BLOG IBUAINA
Designed by UMIESUEstudio 2015