23 January 2015

Doa Memperbanyakkan Susu Ibu

Ya Allah, 
permudahkanlah segala urusan kehidupanku, banyakkanlah susuku untuk bayiku, dan permudahkanlah perjalananku untuk menyusukan anakku agar menuruti segala yang telah Engkau syariatkan.

Ya Allah, seberapa banyak susu yang aku perolehi hari ini, penuhilah dengan rahmat-Mu dan keberkatan di sisi-Mu. Semoga dengan keberkatan-Mu, susu yang sedikit menjadi banyak dan kenyang buat anakku.

Amin...

*Sambil membaca doa ini..letakkan tangan pada payudara dan doa semoga Allah murahkan rezeki untuk menyempurnakan penyusuan susu ibu hingga 2 tahun.

Just for sharing.. doa ni memang saya amalkan setiap kali sebelum memulakan sesi mengepam dulu.. print siap-siap doa ni atas kertas, letak gambar baby.. berdoa dan sambil mengepam boleh tengok gambar baby.. akan terasa satu perasaan yang tak dapat nak digambarkan.. yang lahir dari hati.. mengharapkan pertolongan Allah untuk diberi kekuatan.. dan kesihatan yang baik.. yang penting mindset kena betul.. yakin dengan bantuan Allah.. kena sentiasa POSITIF.. kalau sesi mengepam dapat 2 auns je pun, tetap kena bersyukur.. di samping kita kena usaha untuk mengepam dengan kerap bagi merangsang penghasilan susu..

Kalau ada kawan-kawan yang ada kemusykilan tentang "BREASTFEEDING".. saya sedia membantu anda berdasarkan ilmu yang saya pelajari melalui pembacaan dan juga pengalaman saya sendiri.. jangan segan-segan.. i'm more than willing to help.. ;-)


“Berkongsi Kebaikan Untuk Kesihatan Yang Lebih Baik”

Maheran Mat Jusoh
SID : 852745
Call/ SMS/ WhatsApp : 019-9313712
FB : Aina Amina
Email : aina_amina@yahoo.com
  
[Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to BLOG IBUAINA
Designed by UMIESUEstudio 2015