02 May 2015

5 Tips Buang Lemak Berlebihan Pada Paha

Selamat berhujung minggu kawan-kawan.. Pagi ni saya nak kongsi tips lagi.. Tips untuk buang lemak yang berlebihan pada paha. Nampak senang je tips ni kan?.. tapi memerlukan semangat yang tinggi, tetap pendirian dan rajin untuk melakukannya... InsyaAllah tips ni dapat membantu kita dan memberi semangat untuk kita ambil berat dalam melaksanakannya. Perlu diingat.. tips ini mesti diamalkan setiap hari sehingga kita nampak kesan dan perubahannya.

Kurangkan pengambilan makanan berlemak
  • Pengambilan makanan berlemak merupakan faktor utama paha menjadi besar. Oleh sebab itu, kurangkanlah pengambilan makanan yang berlemak. Gantikan dengan makanan yang lebih sihat dan mempunyai khasiat yang baik untuk badan kita.
Makan makanan yang berserat
  • Makanan yang mempunyai serat yang tinggi dapat membentuk mengurangkan saiz paha. Ini kerana makanan berserat seperti sayur dan buah-buahan mempunyai khasiat yang sangat tinggi dan kurang lemak. Ia dapat membantu mengurangkan lemak dalam badan.
Melakukan senaman
  • Antara senaman yang baik untuk paha ialah berjalan atau berjogging. Kaki kita merupakan otot utama untuk kedua-dua senaman ini. Jika kita tidak mampu untuk berjogging, lakukan aktiviti berjalan secara perlahan atau berlari setempat. Fungsi dan kesannya tetap sama. Jadi tiada alasan untuk kita tidak membuat senaman ini!
Amalkan vitamin

  • Permakanan vitamin dapat membantu kita mendapatkan paha yang kurus dan cantik. Nak-nak lagi ambil Set Slimming Shaklee. Set Slimming Shaklee terkenal dengan Shape-up Program dan membantu kita untuk menguruskan badan dan membuang lemak berlebihan di badan. Kebaikan program ini ialah membantu badan menjadi lebih ramping dan langsing, mengecilkan paha, mengurangkan lemak di punggung, lebih bertenaga dan meningkatkan kesihatan secara menyeluruh. 


“Berkongsi Kebaikan Untuk Kesihatan Yang Lebih Baik”

Maheran Mat Jusoh
SID : 852745
Call/ SMS/ WhatsApp : 019-9313712
FB : Aina Amina
Email : aina_amina@yahoo.com
  
[Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit]

1 comment:

Unknown said...

Best info....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to BLOG IBUAINA
Designed by UMIESUEstudio 2015