18 May 2015

Produk Shaklee Tak Sesuai Dengan Saya.. Betul Ke??

Ada orang tanya saya,"Saya ambil produk Shaklee tapi rasa mual-mual, rambut gugur, demam tiba-tiba, jerawat naik pula. Saya tak sesuai ke dengan produk ni?"
 
Ada juga soalan, "makan ubat Shaklee tu lama-lama nanti akan sakit tekak eh?" Saya senyum je.. hehhe.. tu bukan ubat sayang oii.. ia adalah vitamin tambahan untuk keperluan tubuh badan kita.
 
Bagus pertanyaan ni sebab ramai orang tak bertanya atau salah tanya pada tempat yang betul. Akhirnya mereka berhenti consume tanpa dapat pengetahuan sebenar bahawa itu adalah healing crisis.

 


 
- Sebenarnya, saya dulu pun macam tu. 33 tahun tak pernah pun kenal supplemen semua ni. Tubuh semua 'berkarat' akibat toksin dalam badan. Bila telan je supplemen, proses menghakis 'karat' secara dalaman pun berlaku. Maka keluar tanda-tandanya sebagai isyarat supplemen sedang bekerja.
 
- Tubuh manusia tidak sama hormon dan sifatnya. Kerana itu, tempoh healing crisis ini tidak sama. 
 
Seperti saya dulu, ia berlaku hampir sebulan lamanya. Mungkin kerana metabolisme saya rendah. Jadi proses 'pembersihan' berlaku agak perlahan sebelum proses 'pembaikpulihan' berjalan.
 
Ada juga yang mengalami 'healing crisis' ini  sehingga hampir 120 hari haid kelam kabut berlaku. Ya, itu adalah tempoh maksimum. Tapi yang seronoknya, selepas itu, dia mengandung.. Alhamdulillah..

- Jika masih terus berlaku 'healing crisis' setelah tempoh 120 hari itu, saya nasihatkan anda berjumpa dengan doktor. Ada kemungkinan anda mengalami tumor (ketumbuhan) dalam badan yang tak boleh diatasi oleh supplemen melainkan dengan jalan pembedahan.
 

Ketumbuhan ini bukan terjadi selepas 3-4 bulan ambil supplemen ye. Ketumbuhan mengambil masa bertahun untuk membesar secara senyap. 
 
- Jika anda kata anda tidak sesuai dengan supplemen, itu adalah kurang masuk akal kerana supplemen adalah dari tumbuhan semulajadi dan prosesnya juga terkawal dengan ribuan kajian saintifik.
 
Kita daripada tanah dan apa jua dari tanah adalah sesuai dengan badan kita KECUALI yang memudharatkan atau alahan.
 
- Jika anda alahan kepada durian, maka jangan makan supplemen yang dihasilkan dari durian ok. Begitu juga dengan tumbuhan yang lain.
 
Sekadar untuk pencerahan berdasarkan pengalaman saya dan juga yang saya kongsikan daripada pengalaman rakan SID. Pakar kesihatan boleh tegur jika ada kesalahan dalam tulisan ni ye.
 
Terima kasih kerana sudi membaca.
 
*PILIH pengedar yang betul dengan bimbingan berkualiti ye..
 
 
“Berkongsi Kebaikan Untuk Kesihatan Yang Lebih Baik”

Maheran Mat Jusoh
SID : 852745
Call/ SMS/ WhatsApp : 019-9313712
FB : Aina Amina
Email : aina_amina@yahoo.com

[Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit]

2 comments:

Unknown said...

Yer ker.. mmg takut gak acik kalo jenis yg mmg kurang mkn supplement sblm ni... pada sy org nk promote brg mcm2 dia ckp tp kena tgk badan sendiri..bole terima ker x...:)

Unknown said...

Jangan takut..vitamin ni semula jadi.. yg penting dapat menampung keperluan vitamin dalam badan kita.. insyaAllah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to BLOG IBUAINA
Designed by UMIESUEstudio 2015