13 April 2015

Atasi Masalah Keputihan Semasa Hamil

Assalamualaikum semua..

Alhamdulillah hari ni selamat COD Garlic Complex untuk customer yang tak lama lagi bakal menjadi ibu.. InsyaAllah.. Saya doakan semoga dengan pengambilan Garlic Complex ini dapat membantu mengatasi masalah keputihan yang beliau alami semasa hamil.



Bagaimana kita hendak membezakan sama ada lendir yang keluar dari faraj wanita hamil itu adalah lelehan keputihan atau pun air ketuban yang telah pecah? Lebih-lebih lagi jika berada dalam trimester akhir kehamilan?

So hari ni saya nak share dengan anda semua mengenai keputihan yang dialami oleh ibu-ibu semasa hamil.



Kenali Perbezaan Keputihan Atau Air Ketuban

Masalah yang sering menghantui ibu yang mengandung adalah masalah keputihan. Bezanya masalah keputihan atau lelehan pada faraj adalah lebih banyak berbanding dengan wanita yang tak mengandung. Petanda yang menunjukkan lelehan tersebut adalah sihat ialah warna putih seperti susu dan sedikit cair. 

Namun, jika anda mengalami simptom seperti lelehan pekat seperti krim berwarna putih, berasa gatal dan merah sekeliling faraj atau bahagian punggung, berasa sakit dan tak selesa apabila berhubungan seks dengan suami serta rasa sakit ketika membuang air kecil, itu adalah petanda anda mengalami jangkitan. Perlu diingat, lelehan faraj yang mengalir keluar mungkin disebabkan oleh lendir keputihan atau pun mungkin air ketuban kita telah pun pecah!

Masalah Keputihan Semasa Hamil

Lazimnya, wanita mengandung akan selalu diserang keputihan. Pencetus utama jangkita ini adalah kerana perubahan hormon yang dihadapi oleh wanita hamil itu sendiri. Perubahan hormon ini akan menyebabkan kawasan sekitar faraj yang menjadi lebih mesra bakteria. Antara perubahan yang terjadi adalah perubahan keasidan (pH) pada kawasan faraj dain ini merangsang pertumbuhan bakteria mahu pun kulat. Justeru, impak daripada jangkitan ini akan menyebabkan pengeluaran cairan putih dan berbau

Perlu diingat, keputihan pada faraj ini berkemungkinan adalah jangkitan kulat dan boleh menyebabkan kegatalan. Jangkitan bakteria ini juga berisiko menyebabkan kematian bayi dalam kandungan. Menggunakan krim untuk disapukan pada faraj juga berisiko menyebabkan jangkitan fungal ini menjadi bertambah kronik. Secara logiknya, kita seolah-olah membersihkan bakteria tetapi hakikat sebenar adalah kuman semakin membiak dan merebak.

Atasi Keputihan Dengan Garlic Complex Shaklee


Bagi wanita hamil, bawang putih boleh membantu melancarkan peredaran darah, menurunkan tekanan darah dan mengurangkan tahap kolesterol. Bawang putih juga berpotensi mengurangkan keletihan semasa mengandung. Selain itu, kajian daripada Universiti Maryland Medical Center, menunjukkan bawang putih ini berupaya memusnahkan bakteria berbahaya, kulat dan virus. 

Menurut kajian dari University of Pittsburgh Medical Center, bawang putih sangat sesuai dan berpotensi dalam membantu dalam merawat jangkitan faraj, termasuk sindrom keputihan semasa mengandung. Garlic Shaklee berfungsi seperti antibiotik semulajadi dan memusnahkan bakteria penyebab keputihan.

Kesimpulannya, jangan ambil mudah dengan masalah keputihan ketika mengandung. Anda pasti mahu yang terbaik dan si manja juga dapat melihat dunia dalam keadaan sihat dan sempurna.


“Berkongsi Kebaikan Untuk Kesihatan Yang Lebih Baik”

Maheran Mat Jusoh
SID : 852745
Call/ SMS/ WhatsApp : 019-9313712
FB : Aina Amina
Email : aina_amina@yahoo.com
 [Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to BLOG IBUAINA
Designed by UMIESUEstudio 2015